Erre a 7 dologra figyelj oda, ha sikeres vállalkozó szeretnél lenni

SIKERES VÁLLALKOZÓ SZERETNÉL LENNI? ERRE A 7 DOLOGRA FIGYELJ ODA!

Munkám során az elmúlt években nagyon sok vállalkozóval kerültem kapcsolatba és megfigyeltem, hogy a legtöbben a vállalkozásuk indításakor hasonló hibákat követnek el.

Melyek ezek a csapda helyzetek és hogyan kerülheted el őket?

Legyél kitartó

Sok vállalkozó túl korán feladja az álmát, és ezzel esélyt sem ad a vállalkozásának és saját magának a sikerre.

Bármennyire bombasztikusnak vagy egyszerűnek is tűnjön egy ötlet megvalósítása, időre van szüksége ahhoz, hogy „beérjen”. Van olyan termék/szolgáltatás, amelynek ehhez pár hónap is elég, de vannak olyan területek is, ahol az igazi eredmény csak pár év elteltével mutatkozik meg.

Ezért nagyon fontos, hogy legyen kitartásod, hiszen ha nincs, könnyen előfordulhat, hogy éppen azelőtt adod fel, mielőtt elkezdene megtérülni a befektetésed!

Tartsd kordában a kiadásaidat

Biztos vagyok benne, hogy te is találkoztál már olyan vállalkozóval, aki fantasztikusan berendezett céges irodával, nagy autóval és mindenféle egyéb méregdrága kütyüvel indult. Aki több energiát fektetett ezekre a külsőségekre, mint arra, hogy a termékét/szolgáltatását fejlessze, hirdesse. Az ilyen vállalkozók közül sokan nagyon rövid idő után szembetalálják magukat az óriási hiteleikkel, ki nem fizetett számláikkal…
A státusz szimbólumok is fontosak, de nem lehetnek fontosabbak annál, hogy a terméked, szolgáltatásod fejlesztésére, marketingjére, szakképzett munkaerőre fektesd a tőkédet és a megkeresett pénzedet. Legalább is az első időben mindenképpen.

Fejleszd magad folyamatosan

Milyen sokszor hallottam már, hogy „nekem most nincs időm tanulni, olvasni”. Pedig bármilyen területen is vállalkozol, mindig van, amit meg kell tanulnod. Nem lehet kifogás az időhiány, a fáradtság. Az idődet úgy kell beosztanod, hogy mindennel tudj foglakozni, ami fontos. (És igen, az időgazdálkodást is meg kell tanulni!)
Hiába vagy te a legjobb tanácsadó, a legprofibb grafikus vagy árulod a legjobb terméket, ha nem fejleszted magad folyamatosan.
A legfontosabb terület, amelyet folyamatosan fejlesztened kell az pedig nem más, mint saját magad.
Tervezz be minden napra legalább fél órát, amit olvasásra, tanulásra fordítasz.

Figyelj oda a jó tanácsokra, merd kikérni mások véleményét

Akinek van gyermeke, az tudja milyen érzés az, amikor mindenki jobban tudja nálad, hogy mit kellene tenned, hogyan kellene nevelned a gyermekedet. Amikor mindenkinek van egy-két jó tanácsa. Nincs ez másként a kezdő vállalkozókkal sem. Rengeteg, kéretlen jó tanács érkezik.
A kérdések, amelyeket fel kell tenned magadnak: Kinek a tanácsát érdemes megfogadnom? Ki az aki úgy él, ahogyan én szeretném? Aki már elérte azt, amit én is tervezek?
Ha vannak körülötted olyan emberek, akik már megvalósították az álmukat, kérd ki és fogadd meg a véleményüket. „Ha te lennél a helyzetemben, mit csinálnál?” vagy „Amikor indultál, te hogyan oldottál meg egy ilyen problémát?”, stb.
Tanulj meg pozícionálni
Legyen a boltodban minden kapható, ha tanácsadó vagy coach vagy, akkor pedig szeretnéd a világ összes problémáját megoldani?
Meg kell tanulnod pozícionálni. Ki a te ideális vásárlód (buyer perszónád)? Mi az, amire a legnagyobb szüksége van? Miben tudsz te a számára a legnagyobb segítséget nyújtani? Miben vagy a legjobb?

Ne akarj minden áron mindenkinek megfelelni

Szeretnél a világ minden vevőjének, kliensének megfelelni? Rossz hírem van, nem fog menni… Sokan esnek ebbe a csapdába, folyamatosan változtatnak a szolgáltatásukon, termékükön, mert mindenkinek a kedvében szeretnének járni, nem szeretnének egyetlen vevőt sem elveszíteni. A végeredmény a túlterheltség, a szétszórtság és a kiégés. Ugye, te nem szeretnél ide jutni?
Minél jobban ismered a termékedet/szolgáltatásodat, a saját lehetőségeidet és a vevőidet (’buyer perszónádat’), annál jobban fogod tudni, hogy ki az akinek meg kell felelned, és ki az akinek nem.

Gazdálkodj jól az időddel

A végére hagytam a legfontosabbat, ez pedig az időgazdálkodás. Vannak, akik egyszerűen nem tudják beosztani az idejüket. Korábban alkalmazottak voltak és megszokták a 8.00-17.00-ig tartó munkaidőt, ahol mindig megkapták a teendők listáját. Vállalkozóként pedig, bár szabadabbak szerettek volna lenni, könnyen abba a csapdába esnek, hogy állandóan dolgoznak, nem tudják utolérni magukat ...

Tervezz!

Előre egy évre, egy hónapra, egy hétre, az adott napra. Írj listákat, határozz meg prioritásokat. Reggel kezdd a napot a legfontosabb dolgoddal. Ha váratlanul felszabadul egy fél órád, mi az, amit ennyi idő alatt a listádról kipipálhatsz?

Ha pedig segítségre, támogatásra van szükséged, keress nyugodtan!

Cikk szerzője: Jamrik Márta

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.